دومین روز کاری وبلاگ (( کتاب خاص))


همونطور که دیروز معلوم شد امروز پنج کتاب برتر بزرگسال(نه مطمئنا و بدون ترتیب) رو براتون معرفی می کنم. پس بریم و باهاشون آشنا بشیم.


۵- قلعه حیوانات

نویسنده: جورج اورول

مترجم: شهرزاد لولاچی

موضوع: کلاسیک

ناشر : افق


خلاصه داستان:داستان با توصیف شبی شروع می‌شود که خوکی به نام میجر پیر حیوانات را جمع کرده و از ظلمی که انسان بر حیوانات روا داشته برای آنان سخن می‌گوید و حیوانات را به شورش علیه انسان دعوت می‌کند. وی سپس یک سرود قدیمی به نام جانوران انگلستان را به آنان یاد می‌دهد که بعداً به سرودی انقلابی در بین حیوانات مزرعه تبدیل می‌شود. پس از چندی حیوانات در پی شورشی مالک مزرعه به نام آقای جونز را از مزرعه بیرون کرده و خود اداره آن را به دست می‌گیرند.


۴- کلبه عمو تام

نویسنده: هریت بیچراستو

مترجم: محسن سلیمانی

ژانر: اجتماعی

ناشر: افق


خلاصه داستان:عمو تام مردی بسیار مهربان و زحمت کش و با اعتقاد است. تام به دلیل بدهی زیاد صاحبش به یک فرد به وی واگذار می شود.



۳-موبی دیک
نویسنده: هرمان ملویل
مترجم :نوشین ابراهیمی
موضوع: کلاسیک
ناشر: افق

خلاصه داستان:راوی داستان موبی دیک، یک ملوان به نام ایشمل است که تنها بازمانده از کشتی پکود می‌باشد. ایشمل داستان جنون کاپتان آهاب و سفر طولانی آنها برای صید وال سفید روایت می‌کند. کشتی کاپیتان آهاب توسط وال سفید غرق شده و همچنین پای او نیز در این حادثه قطع گردیده بود. حس انتقام جویی شدید در کاپیتان آهاب باعث شده بود وی دچار جنون شود و تنها خواسته‌اش کشتن نهنگ سفید باشد که این جنون در نهایت زندگی خود او و تمامی افراد کشتی‌اش را به پایان رساند.


۲- دور دنیا در هشتاد روز
نویسنده: ژول ورن
مترجم: محسن فرزاد
موضوع:ماجراجویی
ناشر: افق

خلاصه داستان:یک آقای منظم و دقیق انگلیسی به نام فیلئاس فوگ با رفقای خود در باشگاه شرط ۲۰۰۰۰ پوند می‌بندد که دور دنیا را در ۸۰ روز بپیماید و به همراهی خدمتکار وفادارش به نام ژان، معروف به پاسپارتو، عازم سفر می‌شود. اما چون مظنون به سرقت از یکی از بانکهای انگلیس است، زیر نظر یک پلیس قرار دارد که او را طی سیر و سیاحت‌هایش لجوجانه تعقیب می‌کند.


۱- رابینسون کروزو
نویسنده: دانیل دفو
مترجم: محسن سلیمانی
موضوع: ماجراجویی
ناشر: افق

خلاصه داستان: داستان مردی است که با کشتی به سفری تجاری می رود. ولی در راه به طوفانی بر می خورد که کشتی را شکسته و او را به ساحلی میبرد. حال او تک و تنها در آن ساحل باید زندگی کند. زندگی آرامی دارد تا اینکه به ردپایی بر می خورد... .


کتاب های بالا مخصوصا برای کلاسیک خوانان بسیار مناسب است. پس از دستشان ندهید.